Echivalarea examenului de acces la stagiu
Instrucțiuni privind completarea formularului online de înscriere:
- Candidatul se va înscrie cu numele complet (cu majuscule), conform actului de identitate, prin completarea adresei de e-mail corectă şi a numărului de telefon.
- După completarea tuturor câmpurilor din platforma CECCAR candidatul va primi un e-mail de confirmare privind activarea contului în cadrul platformei.
- De asemenea, după verificarea documentelor încărcate candidatul va primi un mesaj privind validarea dosarului și dreptul de participare la examenul de admitere la stagiu.
- Pentru documentele de înscriere pentru care există formulare tipizate CECCAR se vor respecta modelele încărcate în platformă.
- Centrele de examen sunt stabilite, după finalizarea înscrierilor, în funcție de numărul candidaților înscriși prin arondarea filialelor la centrele de examen. Această informație este valabilă doar pentru absolvenții programelor de masterat care au examene de susținut pentru echivalarea disciplinelor. Având în vedere faptul că la momentul înscrierii nu avem stabilite centrele de examen în momentul completării formularului de înscriere prin platforma CECCAR avem rugămintea să selectați tot filiala de domiciliu, urmând ca această să fie repartizată unui centru de examen, după ce sunt stabilite. În situația în care optați pentru un anumit centru de examen vă rugăm să selectați filiala corespunzătoare.
- Certificarea copiei pentru conformitate cu originalul pentru actele de studiu se realizează de către personalul CECCAR. Pentru confirmarea înscrierii în stagiu, după aprobarea înscrierii directe la stagiu, candidatul va prezenta în cadrul filialei de domiciliu, odată cu înscrierea în stagiu, original sau copie legalizată a actelor de studiu, iar după certificarea copiei pentru conformitate cu originalul sau copia legalizată se returnează titularului.
- Persoanele care au beneficiat de vouchere care susbstituie taxa de înscriere la examenul de admitere la stagiu vor anexa/încărca la dosarul de înscriere voucherul.
Temei legal și conținut dosar echivalare discipline examen admitere stagiu cu disciplinele din cadrul programelor de masterat, pentru care există acorduri de colaborare încheiate cu CECCAR
Potrivit alin. 11 al art. 3 din O.G. nr. 65/1994 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la cerere, se pot înscrie direct la stagiu absolvenţii cursurilor de master, organizate de facultăţile de profil, pe baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere în profesie, încheiate de universităţi cu CECCAR.
În temeiul protocoalelor de colaborare încheiate de universităţi cu CECCAR, absolvenții programelor de masterat, au posibilitatea depunerii dosarului de înscriere directă la stagiu, în termen de trei ani de la absolvire. Cererile de înscriere direct la stagiu depuse de absolvenţii programului de studii universitare de master după termenul de trei ani de la absolvire, dar într-un termen de maxim cinci ani vor fi supuse spre analiză şi hotărâre Consiliului Superior al CECCAR, în baza unei declarații pe propria răspundere din partea absolvenților de masterat cu motivul pentru care nu s-au încadrat în termenul de maxim 5 ani de la absolvire.
Evidenţa protocoalelor de colaborare încheiate de CECCAR cu facultăţile de profil, precum şi evidenţa disciplinelor echivalate şi a condiţiilor de medie şi note poate fi consultată la rubrica Instituţii de învăţământ superior care au încheiat cu CECCAR protocoale de colaborare.
Concret, actele necesare înscrierii directe la stagiu, în baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor programelor de master cu disciplinele examenului de admitere la stagiu sunt:
a) cererea de înscriere (model Anexă);
b) diploma de studii superioare economice, recunoscută de Ministerul Educaţiei (certificarea conformității cu originalul)
c) diploma de absolvire a programului de master. În situaţia în care diploma nu a fost emisă de facultate se poate depune o adeverinţă care să ateste absolvirea programului de masterat), urmând ca dosarul să fie completat ulterior cu diploma;
d) suplimentul diplomei de masterat. În situaţia în care suplimentul diplomei nu a fost emis se poate depune o situaţie scolară) cu evidenţa notelor, urmând ca dosarul să fie completat ulterior cu suplimentul diplomei de masterat;
e) suplimentul diplomei de licenţă document care se depune doar pentru programele de masterat în care se face trimitere la notele obţinute în timpul anilor de facultate;
f) certificatul medical eliberat de medic neurolog sau psihiatru, din care să rezulte că solicitantul are capacitatea de exerciţiu deplină;
g) certificat de cazier judiciar, valabil;
h) CV;
i) copie CI;
j) dovada achitării taxei de înscriere la examen în cuantum de 175 Euro (c/v în lei la cursul BNR din ziua plății), taxă care va fi plătită în contul filialei în cadrul căreia se face înscrierea;
k) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (model Anexă)
Certificarea copiei pentru conformitate cu originalul pentru documentele prevăzute la lit. b) – e) se realizează de către personalul CECCAR.
Candidatul va prezenta la depunerea dosarului aceste documente în original sau copie legalizată, iar după certificarea copiei pentru conformitate cu originalul, originalul sau copia legalizată se returnează titularului.
1. Cererea facultăţii de profil semnată cel putin de catre Decanul, Şeful catedrei respectivei facultăţi precum şi de către directorul cursului de master respectiv şi eventual semnatura Rectorului Universităţii respective;
2. Dovada certificată printr-un document oficial recunoscut potrivit legii învăţământului şi a hotărârilor de guvern emise în aplicarea acestei legi, din care să rezulte acreditarea pentru organizarea cursului de master de 2 ani;
3. Programul general al cursurilor pentru cei doi ani de master certificat şi ştampilat de Decanul facultătii şi şeful masterului respectiv;
4. Fişele disciplinelor de la master cuprinzând scopul si rezultatele invăţării precum si conţinutul detaliat al disciplinelor;
5. Corpul de cadre didactice cu menţiunea titlului stiinţific, utilizat în cadrul programului de master;
6. Metodele de predare utilizate pentru fiecare disciplină;
7. Bibliografia solicitată pentru fiecare disciplină;
8. Modul de evaluare pentru fiecare disciplină, cu prezentarea separată a examinării scrise sau orale şi nota minimă de promovare pentru o disciplină;
9. Suporturile utilizate pentru fiecare disciplină;
10. Orice alt document care să vină în sprijinul dosarului;
11. Dovada achitării taxei aferente analizării dosarului programului de master